Wuppertaler Busse /
Wuppertal Buses


direkt zum Obus


www.schwebebahn-wtal.de


direct to Trolley Bus

Während der Sommerferien 2000 wurde die Schwebebahn für 4 Wochen stillgelegt. An mehreren Stellen war das Gerüst unterbrochen. Mit dem Schwebebahn Express wurde ein Ersatzdienst angeboten. Wagen 9862 nimmt Fahrgäste an der Haltestelle Alter Markt auf.

Foto:   Peter Bosbach
01.08.2000

9862 - Schwebebahn Express

During summer holidays 2000 the suspension railway was shut down for 4 weeks. In several places the stand was rebuild. At the main station Döppersberg the tracks were removed and to support from the station building. With busses was offered an alternative service. Car 9862 accepts passengers at the stop Alter Markt.

Photo:    Peter Bosbach
01.08.2000

Am gleichen Tag war noch ein Bus als Schwebebahn Express unterwegs. Der trägt Reklame, wie der Schwebebahnwagen 22 für Strom von den Stadtwerken. Kurioserweise wirbt der Wagen mit dem Spruch "Ich wär gern eine Schwebebahn, den die fährt mit Strom aus Wuppertal"

Foto:   Peter Bosbach
01.08.2000

Ich wär gern eine Schwebebahn

On the same day still another bus was on the way. That carries advertisement, like the suspension railway car 22 for current of public utilities. The advertising says "I would be gladly to be a suspension railway, because that rides with current power from Wuppertal "

Photo:    Peter Bosbach
01.08.2000

Acht dieser Busse, NG 292 wurden von den Stadtwerken angemietet. Angeblich kommen sie von der Expo in Hannover. Sie tragen hier die Nummern 0054 - 0059. Umrisse von alten Fahrzeugbeschriftungen lassen erkennen, dass diese Busse in Mönchengladbach gefahren sind.

Foto:   Peter Bosbach - 28.09.2000

Eight of this buses were acquired by public utilities. Allegedly they come of the Expo from Hanover. They carry here the numbers 0054 - 0059. Outlines of old vehicle inscriptions show that they came from Moenchengladbach.

Photo:   Peter Bosbach - 28.09.2000

Neben den oben erwähnten Bussen sind auch 12 neue Fahrzeuge (0061 - 0072) für die WSW geliefert, und in Dienst gestellt worden.

Hier 0061 als Schwebebahn - Express. Haltestelle Hauptbahnhof.

Foto:   Peter Bosbach - 07.10.2000

Apart from the buses mentioned above also 12 new vehicles (0061 - 0072) for the WSW were supplied, and placed to service.

Here 0061 as Schwbebebahn - Express. Stop Hauptbahnhof - Döppersberg.

Photo:   Peter Bosbach - 07.10.2000

Noch ein Neuer! 0063 an der Haltestelle Varresbeck.

Foto:   Peter Bosbach - 07.10.2000

Still another new one! 0063 at the stop Varresbeck.

Photo:   Peter Bosbach - 07.10.2000

Sonderwagen zum Mastweg. - 8764 Haltestelle Hauptbahnhof

Foto:   Peter Bosbach - 07.10.2000

Special service to Mastweg - 8764 stop Hauptbahnhof (Mainstation)

Photo:   Peter Bosbach - 07.10.2000

8878 und 8771 als CE 62 und CE 65 - Haltestelle Hauptbahnhof

Foto:   Peter Bosbach - 07.10.2000

8878 and 8771 as CE 62 and CE 65 - stop Hauptbahnhof - Döppersberg.

Photo:   Peter Bosbach - 07.10.2000

0053 mit Rostocker Kennzeichen, Haltestelle Neuenteich. Der Wagen ist nur mit Linien - Folien beschriftet und fährt nur diesen Kurzkurs.

Foto:   Peter Bosbach - 13.10.2000

0053 with Rostocker number plates, stop Neuenteich. The car is only with lines - foils marks and drives only this short course.

Photo:   Peter Bosbach - 13.10.2000

Herbstzeit an der Endhaltestelle Toelleturm. 8807 auf der Linie 646

Foto:   Peter Bosbach - 26.10.2000

Autumn time at the final stop Toelleturm. 8807 on the line 646

Photo:   Peter Bosbach - 26.10.2000

Ein Ikarus 417 an der Endstelle Mastweg. Hier Wagen 9564. Ikarus ist eine Abkürzung und bedeutet:

Immer kaputt an Rädern und Stoßdämpfern. ;-)

Foto:   Peter Bosbach - 26.10.2000

A Ikarus 417 at the terminal mast way. Here car 9654. Ikarus is meant an abbreviation and:

Always broken at wheels and shock absorbers.

;-)

Photo:   Peter Bosbach - 26.10.2000

 

Wagen 7590, Baujahr 1975, 1991 von der Rheinbahn Düsseldorf umgebaut und 1995 an die WSW verkauft. Jetzt gehört der Wagen der Verkehrshistorischen Arbeitsgemeinschaft der WSW - Betriebsgelände Schützenstr.

Foto:   Peter Bosbach - 26.11.2000

Car 7590, was build 1975, in 1991 the Rheinbahn Düsseldorf build this work car from a normal bus. 1995 it came to Wuppertal. It was planned for an mobil office for the press. It was a service during the first work on the Schwebebahn structure. Today it is an historic car and belongs to crew members of the transport services. Here it is seen at the workshops Schützenstr.

Foto 26.11.00 - Peter Bosbach

Wagen 905 der Verkehrshistorischen Arbeitsgemeinschaft der WSW - Betriebsgelände Schützenstr.. Er ist mit einer Strassenbahnachse beladen.

Foto:   Peter Bosbach - 26.11.2000

Car 905 An other historic car belongs to crew members of the transport services. Here it is seen at the workshops Schützenstr.

 

Foto 26.11.00 - Peter Bosbach

Wagen 9014, Linie 646 an der Haltestelle Ehrenfriedhof. Der Winter ist noch harmlos.

Foto:   Peter Bosbach

26.12.00

Car 9014, Route 646 at the stop Ehrenfriedhof. The snow was very little, so that there was no bigger problems on the streets.

Photo:   Peter Bosbach

26.12.00

Wagen 8874, Linie 649 an der Betriebshaltestelle Wunderbau. Hier warten mehrere Linien ihre Pause ab.

Foto:   Peter Bosbach

26.12.00

Car 8874, Bus route 649 at a non passenger stop, Wunderbau. The bus drivers have a rest at this stop.

Photo:   Peter Bosbach

26.12.00

Wagen 9984. Beim Anfahren bricht das Heckteil aus und rammte den Pkw. Wegen der geringen Geschwindigkeit blieb es bei einem sehr geringen Sachschaden. Augustastr. Weitere Winterbilder hier

30.12.00 - Peter Bosbach

Car 9984. The back slides away and touched a parking car. By the very slow speed, the damages where very low. Augustastr. More winter pictures here

30.12.00 - Peter Bosbach

Verkehrsaufsicht 05 an der Unfallstelle. Auch er schaffte es nicht diese Bus wieder flott zu machen. Er nahm den Unfall auf.

30.12.00 - Peter Bosbach

Traffic Warden Car 05 (This traffic Warden are only for the Transport services, including the Schwebebahn) The couldn't clear the bus. They took all the papers for that accident.

30.12.00 - Peter Bosbach


Bus 2001

Bus 2000

www.schwebebahn-wtal.de


Bus 2002